مزایای ثبت علامت تجاری

علامت تجاری هر نشان و علامتی است که سبب تمییز یک کالا یا خدمات از سایر کالاها و خدمات می گردد. البته صرف قراردادن علامت تجاری برای یک محصول یا خدمات کافی نیست بلکه برای استفاده از مزایای علامت تجاری لازم است که علامت تجاری مربوطه ثبت شود. ثبت علائم تجاری بایستی قبل از ثبت شرکت صورت گیرد تا افراد پس از ثبت شرکت و استفاده از علامت انتخابی خود بتوانند از مزایای آن هم منتفع گردند.

مزایای ثبت علامت تجاری

مزایای ثبت علامت تجاری

حق استفاده انحصاری برای صاحب علامت

زمانی که علامتی ثبت می گردد به دارنده آن علامت حق استفاده انحصاری را اعطا می نماید. یعنی پس از ثبت ، سایر افراد اعم از حقیقی و حقوقی مجاز به استفاده از آن علامت جز با اجازه صاحب علامت نمی باشد.

تمییز یک محصول از محصلات مشابه در دست سایر رقبا

پس از اینکه یک محصول با علامتی ثبت و شناسانده می شود از سایر محصولات متمایز می گردد.و مصرف کنندگان آن محصول ، محصول مورد نظر را با آن علامت و برند می شناسند .که این امر در فروش بهتر محصول مورد نظر نقش به سزایی خواهد داشت و سبب می گردد که از محصولات مشابه همان محصول جدا گردد.

تلاش جهت حفظ بهبود و کیفیت محصول مود نظر

هنگامی که علامتی برای یک محصول در نظر گرفته می شود، صاحبان آن علامت و برند تلاش مضاعفی برای حفظ اعتبار خود به خرج می دهند. و از این رو سعی می نمایند که کیفیت محصول مورد نظر آن ها کاهش نیابد تا مبادا مشتریان خود را از دست بدهند.فلذا زمان بیشتری را جهت کیفیت و ارائه محصول صرف مینمایند.

بیشتر بخوانید :  تامین دلیل در دعاوی علامت تجاری

دریافت وام و تسهیلات

زمانی که برند یا علامتی شناخته شود ، جایگاه خود را در بین مردم و رقبا می یابد. و چنانچه به شهرت برسد موسسات مالی جهت اعطای وام و تسهیلات با اطمینان خاطر بیشتری به این شرکت ها و صاحبان برند اقدام می نمایند. فلذا اعتبار یک برند می تواند نقش بسیار حائز اهمیتی در دریافت وام و تسهیلات به آن ها داشته باشد.

اعطای نمایندگی

زمانی که محصولی شناخته می شود، حق استفاده انحصاری از آن محصول با خود صاحب برند است. و افراد دیگر چنانچه بخواهند از محصول و علامت مورد نظر استفاده نمایند بایستی از صاحب برند اجازه کسب نمایند. که صاحب برند نیز چنین اجازه ای را مسلما بدون اینکه برای او دارای منفعت باشد اعطا نمی نماید. از این رو شرکت صاحب برند می تواند به متقاضیان نمایندگی اعطا نماید و در مقابل اعطا این نمایندگی از آن ها مبلغی را دریافت نماید و این امر برای شرکت صاحب برند دارای سوددهی بالایی است.

تمایز یک محصول از محصول دیگر در یک شرکت

شرکت ها می توانند با قراردادن هر علامت و برند برای محصولاتشان ، هر محصول را از محصول دیگر تمییز دهند. ممکن است یک شرکت محصولات بی شماری داشته باشد که با قرار دادن علامت انحصاری برای هر محصول ، این امکان برای او فراهم می گردد که بین محصولاتی که تولید می نماید تفاوت قرار دهد.

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟
(رای: 1 امتیاز: 5)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست