دعوای اخذ دستور موقت مبنی بر منع استفاده از تولید، ساخت،توزیع و فروش و واردات و صادرات کالای مغایر با طرح صنعتی ثبت شده

طبق ماده ۳۱۰ قانون آئین دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی در اموری که تعیین تکلیف آن فوریت دارد، دادگاه به دستور ذینفع دستور موقت صادر می نماید.

در خصوص دعاوی حقوقی طرح های صنعتی ثبت شده نیز در بسیاری موارد به جهت استفاده غیر مجاز شخص خوانده از طرح صنعتی ثبت شده خواهان، امکان ورود خسارت به ایشان وجود دارد .لذا می توان در ضمن طرح دعوای ابطال ثبت طرح صنعتی تقاضای صدور دستور موقت مبنی بر منع استفاده از امتیازات قانونی طرح مذکور را خواستار شد .و در صورتی که قاضی رسیدگی کننده ورود خسارت به خواهان را محرز بداند پس از تأیید رئیس حوزه قضائی و واریز خسارت احتمالی دستور موقت را صادر می نماید. در صورتی که دستور موقت قبل از اقامه دعوا باشد، درخواست کننده باید حداکثر ظرف ۲۰ روز از تاریخ صدور دستور به منظور اثبات ادعای خود به دادگاه مراجعه و دادخواست خود را تقدیم و گواهی آن را به دادگاهی که دستور موقت صادر کرده تسلیم نماید. در غیر این صورت دادگاه صادر کننده دستور موقت به درخواست طرف از آن رفع اثر خواهد شد.

 

قبول یا رد دستور موقت مبنی بر منع استفاده از امتیازات قانونی طرح صنعتی ثبت شده مستقلاٌ قابل اعتراض و تجدید نظر نیست ولی متقاضی می تواند ضمن تجدید نظر خواهی از اصل رأی نسبت به آن نیز اعتراض نماید .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 15 =