وکیل تعزیرات حکومتی – مشاوره و وکالت دعاوی تعزیزات

وکیل تعزیرات در جلسه وکالت دعاوی تعزیرات سازمان متذکر میشود که تعزیرات حکومتی که به منظور نظارت و کنترل دولت بر فعالیت های اقتصادی و لزوم کنترل و اجرای مقررات به ویژه در زمینه قیمت گذاری تأسیس گشته است به عنوان یک دادگاه اختصاصی اداری، وظیفه نظارت و کنترل قیمت ها، مقابله با احتکار کالا و مجازات متخلفین را بر عهده دارد. به گفته ی وکیل دعاوی تعزیرات دفتر حقوقی بین المللی دادپویان حامی، سازمان تعزیرات حکومتی دارای شعبی می باشد که از ارکان سازمان تعزیرات حکومتی محسوب می شوند و هدف آنها رسیدگی به تخلفات مندرج در قانون از قبیل گران فروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عرضه کالا خارج از شبکه، عدم درج قیمت، اخفاء و امتناع از عرضه کالا، نداشتن پروانه بهره برداری، فروش اجباری و سایر موارد مندرج از قوانین و همچنین تخلفات و جرائم مربوط به قاچاق کالا و ارز و تخلفات بهداشتی، آرایشی، درمانی، دارویی و…. می باشند.

وکیل تعزیرات

وکیل تعزیرات

وکیل دعاوی تعزیرات

دعاوی تعزیرات در سازمان تعزیرات حکومتی مطرح و مورد رسیدگی قرار می گیرد و قوانین و مقررات خاص خود را دارا می باشند. سالانه پرونده های بسیاری در این شعب مطرح می گردد و افراد بسیاری درگیر دعاوی تعزیرات هستند و دیده می شود که به جهت عدم آگاهی آنها از قوانین و مقررات موجود در زمینه دعاوی تعزیراتی توانایی دفاع و پیگیری پرونده را نداشته و دچار سردرگمی و مشکلات فراوانی می گردند.
در دعاوی تعزیرات مانند دعاوی دیگر شاکی یا متهم می تواند وکیل دعاوی تعزیرات داشته باشد و قانون این حق را به افراد داده است تا بتوانند جهت طرح شکایت یا دفاع از خویش در دعاوی، وکیل تعزیرات حکومتی معرفی نمایند. در خصوص دعاوی تعزیرات وکلایی هستند که به صورت تخصصی و حرفه ایی در حوزه دعاوی تعزیرات فعالیت دارند که به آنها وکیل تعزیرات گفته می شود. وکیل تعزیرات به جهت تخصص خویش بر قوانین و مقررات تعزیرات حکومتی و آیین نامه ها و بخشنامه های صادره در این زمینه تسلط کامل داشته و بدین جهت می تواند در رسیدن موکل به نتیجه مطلوب کمک شایانی نماید. وکیل تعزیرات حکومتی می تواند در دفاع از موکل از روش هایی که در قانون و مقررات پیش بینی شده و باعث بازداشتن شاکی از رسیدن به خواسته اش می شود استفاده می نماید.

وکالت دعاوی تعزیرات

وکالت دعاوی تعزیرات با دعاوی مطروحه در دادگاه های عمومی جزایی بسیار تفاوت دارد و نمی توان گفت وکیل دعاوی کیفری می تواند وکیل تعزیرات نیز باشد چرا که وکیل تعزیرات می بایست به غیر از قانون مجازات اسلامی از قوانین و مقررات دیگری مانند قانون مجازات مرتکبین قاچاق، قانون امور گمرکی، قانون تشدید مجازات محتکران و گرانفروشان، قانون تعزیرات حکومتی، آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی، قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز، قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و…. نیز آگاه باشد و بر آنها تسلط کامل داشته باشد.
وکیل تعزیرات بهترین مشاوره حقوقی و بهترین راهکار را به اشخاص ارائه می نماید. لذا افرادی که درگیر دعاوی تعزیرات هستند می بایست با وکیل متخصص در دعاوی تعزیرات مشاوره نمایند و یا آنها را به عنوان وکیل مدافع خویش انتخاب نمایند چرا که در غیر اینصورت امکان بروز مشکلات و خسارات ناشی از آن می تواند جبران ناپذیر باشند. در برخی دعاوی تعزیرات نیز مانند دعاوی مراجع قضایی ایراداتی اعم از شکلی یا ماهوی مطرح می باشد.

وکالت دعاوی تعزیرات

که در صورت وجود ایراد شکلی مانند ایراد صلاحیت مرجع رسیدگی کننده، ایراد نداشتن سمت، ایراد امر مختومه، ایراد امر مطروحه و ایراد به ذینفع بودن شاکی، ایراد به جزمی نبودن دعوی، ایراد مرور زمان، ایراد رد دادرس در همان ابتدا و قبل از رسیدگی ماهیتی به دعوی تصمیم مقتضی اتخاذ می شود لذا وکیل تعزیرات حکومتی باتجربه و باسابقه با توجه به مطرح نمودن ایرادات شکلی می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی باعث خاتمه دعوی گردد.

در خصوص ایراد ماهوی نیز به جهت تسلط وکیل دعاوی تعزیرات به قوانین و مقررات خاص دعاوی تعزیرات می تواند دفاع ماهوی موثری از موکل خویش بنماید. مانند اینکه اعلام نماید اساساً چنین تخلفی در قانون پیش بینی نشده یا اینکه شاکی مستندات لازم برای اثبات وجود حق را در اختیار ندارد. و خیلی موارد دیگری که تنها وکیل تعزیرات که وکالت دعاوی تعزیرات را برعهده می گیرد می تواند به خوبی از عهده آن بر آید. جای بسی خوشحالی است که امروزه بسیاری از وکلا به صورت تخصصی در حوزه خاصی فعالیت می نمایند و در حوزه دعاوی تعزیرات نیز وکلا، وکالت دعاوی تعزیرات را برعهده می گیرند که در زمینه وکالت دعاوی تعزیرات بسیار موفق هستند.

وکیل دعاوی تعزیرات

دفتر حقوقی بین المللی دادپویان حامی نیز با هدف تخصصی نمودن امر وکالت اقدام به ایجاد دپارتمان های مختلفی نموده و در هر دپارتمان از وکلای متخصص در آن حوزه بهره می جوید دپارتمان وکالت امور تعزیرات نیز یکی از دپارتمان های دفتر حقوقی بین المللی دادپویان حامی می باشد که در آن جمعی از وکلای متخصص در دعاوی تعزیرات گرد هم آمده اند تا بتوانند خدمات حقوقی تخصصی خویش را به بهترین شکل ارائه نمایند و رضایت و اعتماد موکلین را فراهم آورند. دفتر حقوقی بین المللی دادپویان حامی در جهت گسترش فعالیت خود آماده ی ارائه خدمات حقوقی تخصصی در حوزه دعاوی تعزیرات می باشد جهت بهره مندی از این خدمات می توانید با موسسه تماس حاصل فرمائید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =