وکیل دعاوی بورس و اوراق بهادار

جدای از سایر دعاوی حقوقی ، دعاوی مربوط به بورس و اوراق بهادار نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارند. بورس اوراق بهادر به معنای یک بازار متشکل و رسمی سرمایه است که در آن سهام شرکت ها و اوراق مشارکت، تحت ضوابط و مقررات خاصی مورد معامله قرار می گیرد.

بازار سرمایه متشکل از بورس های اوراق بهادار و بورسهای کالایی در راستای ایجاد رقابت آزاد بین خریداران و فروشندگان اوراق بهادار و کالا ایجاد شده اند که در یکی (بورس اوراق بهادار) تأمین مالی مستمر و طولانی مدت و در دیگری (بورس های کالایی) تأمین امنیت، پوشش ریسک و شفافیت در به دست آوردن کالاها و مواد اولیه موردنیاز تولیدکنندگان، هدف غایی است.

در بورس، افراد حقیقی و حقوقی توسط کارگزاران خود به داد و ستد می پردازند و در آن خریدار و فروشنده می توانند یک فرد یا یک شرکت باشند. این خرید و فروش تابع قوانین خاصی است که در مورد همه و با هر مقدار سرمایه به صورت یکسان برخورد می کند. ( وکیل دعاوی بورس )

بنابراین بورس اوراق و بهادار بازاری متشکل و خود انتظام است. هم اکنون بورس اوراق و بهادار در قالب ۲ بازار به نام های بازار اولیه و بازار ثانویه فعالیت می کند، که بازار ثانویه خود دارای ۴ بخش است. همچنین در حال حاضر قانون بازار اوراق و بهادار مصوب آذر ۱۳۸۴ و همچنین بیش از ده ها  دستور العمل و آیین نامه برای اشخاص حقیقی فعال در بورس و اشخاص حقوقی، خصوصاً کارگزاری ها لازم الاجرا است. با این حال هر روز شاهد بروز اختلافات حقوقی میان اشخاص حقیقی و حقوقی هستیم به گونه ای که در تمامی دعاوی مربوط به بورس و اوراق بهادار، نیاز به یک وکیل دعاوی بورس و اوراق بهادار احساس می شود. از طرفی تمایل شرکت های سهامی عام و خاص برای ورود به بورس اوراق و بهادار رو به افزایش است، اما شرکت های مذکور معمولاً از تشریفات حقوقی پذیرش در بورس اوراق و بهادار ناآگاه هستند. از این رو نیازمند به یک وکیل دعاوی بورس و اوراق بهادار می باشند.

شخص حقوقی که اوراق بهادار را برای دیگران و به حساب آن ها و یا به نام و حساب خود معامله می کند، کارگزار محسوب می شود. کارگزاران بورس در مواردی اقدام به انعقاد قرارداد های خصوصی با مشتریان خود و اشخاص حقوقی دیگر می نمایند. تمامي داد و ستد ها در بورس کالا در قالب قراردادهاي استاندارد شده انجام مي گيرد. لذا داشتن دانش و مهارت کافی وکیل دعاوی بورس و اوراق بهادار در تنظیم قراردادها و مشاوره در زمینه ی قوانین و مقررات بورس و دعاوی مربوط به بازار بورس و اوراق بهادار نکته ای مهمی برای فعالیت در این حوزه محسوب  می شود.

دفتر حقوقی بین المللی دادپویان حامی با بهره گیری از مشاورین حقوقی حاذق و وکلای مسلط به دانش تخصصی بورس، آماده ارائه مشاوره حقوقی به اشخاص حقیقی و حسب مورد طرح و پیگیری دعاوی مربوطه می باشد. از خدمات دیگر دفتر حقوقی بین المللی دادپویان حامی ارائه مشاوره حقوقی به شرکت های سهامی عام و خاص جهت ورود به بورس و حسب مورد به بازار سرمایه یا فرابورس می باشد.همچنین، ارائه حل مسئله و راهکار های حقوقی در زمینه نگارش و انعقاد قرارداد های خصوصی به کارگزاری ها در برابر مشتریان خود،از خدمات دیگر گروه حقوقی دادپویان حامی محسوب می شود.

دعاوی مربوط به خصوصی سازی و قوانین مربوطه
قبول وکالت در امور مربوط به شرکتهای تأمین سرمایه
دعاوی سهامداران له یا علیه شرکتهای فعال در بورس اوراق بهادار
پذیرش وکالت در مراحل پذیرش، انتشار و عرضه اوراق بهادار شرکتهای سهامی عام
وکالت دعاوی مشتریان و کارگزاران بورس علیه یکدیگر در هیأت داوری سازمان بورس اوراق بهادار
پذیرش وکالت در دعاوی مربوط به جرایم قانون بازار اوراق بهادار و تخلفات انضباطی شرکتها و کارگزارن
ارائه مشاوره و انجام امور مربوط به پذیرش شرکتهای سهامی عام در سازمان بورس اوراق بهادار و خرید و فروش سهام
دعاوی له و علیه شرکت های هلدینگ (مادر) به طرفیت شرکتهای زیر مجموعه و یا سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و بالعکس
ارائه مشاوره حقوقی برای بررسی موقعیتهای سرمایه گذاری، ارزیابی شریکان اقتصادی، بررسی ریسکها و محدودیتها و یاوری در گزینش الگوهای مناسب سرمایه گذاری مستقیم و غیرمستقیم
مشاوره حقوقی تخصصی در موارد اختلاف میان کارگزار و سرمایه گذار
اقامه و پیگیری دعاوی “خیانت در امانت کارگزاری” در دادگاه های کیفری
اقامه دعاوی حقوقی با موضوع ” فروش سهام بدون سفارش”
پیگیری دعاوی حقوقی از “کمیته سازش کانون کارگزاران” تا “رسیدگی در هیئت داوری”
ارائه مشاوره تخصصی حقوقی در زمینه زیاندیدگی سرمایه گذار در زمان بسته بودن طولانی سهم
مشاوره حقوقی جهت تغییر شخصیت شرکت سهامی خاص به شرکت سهامی عام
مشاوره حقوقی جهت پذیرش شرکت های سهامی عام به بازار سرمایه
مشاوره حقوقی جهت پذیرش شرکت های سهامی عام به فرابورس ایران
طرح و پیگیری کلیه درخواست های فوق
تنظیم قرارداد های تهاتر خارج از اتاق پایاپای
تنظیم وکالت نامه خرید و فروش سهام های بسته
تنظیم قرارداد های اعتباری

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

نظرات بسته شده است.