وکیل قرارداد مشارکت در ساخت

وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت دارای ویژگی های خاصی می باشد.صرف داشتن تحصیلات حقوق یا وکیل دادگستری بودن برای تنظیم قرارداد مشارکت درساخت کافی نمیباشد. بنابراین نباید تصور نمود هر شخصی که وکیل است توانایی تنظیم قرارداد مشارکت درساخت را دارد. اولین شاخصه وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت داشتن تجربه و سابقه در این زمینه می باشد. وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت باید به قوانین و مقررات و قواعد عمومی قراردادها تسلط داشته باشد. همچنین باید به قوانین مرتبط با قراردادهای مشارکت در ساخت کاملا اشراف داشته باشد. از جمله قوانین مربوط به شهرداری،ثبت،قانون پیش فروش ساختمان،قانون مدنی،شرایط عمومی پیمان و قراردادها و … می باشد.

وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت از قراردادهای تیپ استفاده نمی نماید.بلکه کاملا به اینکه هر قرارداد شرایط خاص خود را دارد آگاهی و اطلاع دارد.هر قرارداد با توجه به توافق طرفین و شرایط و نحوه اجرای قرارداد با یکدیگر تفاوت دارد.

بنابراین در انتخاب وکیل برای تنظیم قراردادمشارکت درساخت بایستی از تبحر آن وکیل اطمینان حاصل نمایید.و این اطمینان تنها از طریق سوابق کاری وکیل حاصل می شود.لذا می توانید از وی تقاضای ارائه سوابق کاری در زمینه تنظیم قراردادهای مشارکت درساخت را نمایید.وکیل قراردادهای مشارکت درساخت پس از تنظیم قرارداد در طول اجرای قرارداد نیز می تواند در کنار شما باشد.و بر اجرای قرارداد نظارت داشته و در صورت وقوع اختلاف آن را حل و فصل نماید.

لزوم مشاوره با وکیل متخصص قرارداد مشارکت در ساخت ،بدین جهت ضروری است که ….

قرارداد مشارکت در ساخت در دنیای كنونی، قراردادی جدید است كه برای نیازهایی كه در دوره های گذشته وجود نداشته یا مورد توجه نبوده، پدید آمده است. چنان كه برخی از قراردادها كه در گذشته بصورت ابتدایی و اوّلیه وجود داشته، امروزه صورتی تكاملی یافته است.

صنعت ساختمان، یكی از قدیمی ترین و مهم ترین بخش های زیر بنایی هر كشور است. از این رو، عدّه ی معدود و محدودی صاحب زمین هستند كه اگر قرار باشد تنها آنها حقّ سكونت در زمین را داشته باشند، دیگر جایی برای سایرین نخواهد بود.

 موضوع مورد بحث در خصوص این قبیل مشاركت ها، توصیف حقوقی قراردادی است كه مشاركت مالك زمین و سازنده را تحقق می بخشد. قرارداد مشارکت در ساخت ، که حجم قابل توجهي از پروژههاي ساختماني اعم از مسكوني و غيرمسكوني را در بر دارد، نوعي از قرارداد ميان مالک (به عنوان طرف اول قرارداد) و همكار سازنده (به عنوان طرف دوم قرارداد به صورت یک کل) است. همچون طراحي، ساخت و تامين مالي، به عنوان آورده خود، که در آن همكار سازنده در ازاي تامين بخشي از الزامات پروژه پس از تكميل پروژه براساس درصدي که از پيش به صورت توافقي تعيين و در قرارداد مقرر مي گردد، در خروجي پروژه با مالک شریک ميگردد.

بنابراین با توجه به توسعه و گسترش روز افزون شهرها، روستاها و نوسازی بافت های قدیمی و فرسوده و نیاز به ساخت و ساز واحدهای مسکونی، تجاری و اداری جدید و همچنین سود موجود در عرصه ساخت و ساز و سرعت رو به رشد در این بخش، مالکان و سازندگان را بر آن داشته که به ساخت و ساز با اقبال بیشتری روی آورند و مبادرت به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت نمایند.

حال آنکه….

نحوه انعقاد و تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت و درج شروط لازم ضمن آن که حقوق مالک و یا سازنده را در موارد بروز اختلاف تأمین نماید خود از موضوعات حقوقی و تخصصی است که مالک و یا سازنده ممکن است از آنها اطلاعات چندانی نداشته باشند. به همین دلیل مالک از یک وکیل قرارداد مشارکت در ساخت استفاده می نماید. از سوی دیگر مالکان و یا سازندگان جهت ساخت و ساز لازم است با اشخاص دیگری همچون مهندسان، پیمانکاران، اسکلت سازان، کاشی کاران، برق کاران و . . . که هر یک انجام قسمتی از کار را عهده دار خواهند بود، قرارداد های لازم را به درستی منعقد نمایند تا در صورت بروز اختلاف، حقوق خود را از قبل حفظ نموده باشند . بنابراین مهمترین قسمت کار، انعقاد قراردادی مناسب می باشد، علی الخصوص اینکه به همراه داشتن وکیل قرارداد مشارکت در ساخت برای اشخاصی که اولین بار اقدام به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت می نمایند ضرورت خود را بیشتر نشان می دهد .

خدمات موسسه در زمینه قرارداد مشارکت درساخت

تیم وکلا و کارشناسان دفتر حقوقی بین المللی دادپویان حامی این امکان را برای شما فراهم آورده است تا کلیه قرارداد های مشارکت در ساخت خود را با نهایت دقت و رعایت موازین قانونی تنظیم نمایید و دیگر گرفتار ضعف و نواقص قرارداد های مشارکت در ساخت نشوید .به ویژه وکلای قرارداد مشارکت در ساخت  مجموعه با تجربه ای که در صنعت ساخت و ساز دارند و همچنین به سبب مراودات تجاری و اقتصادی با کشورهای دیگر ، می توانند با شما همراه شوند تا با خیالی آسوده اقدام به تنظیم قراردادهای تخصصی خود نمایید. به طور کلی در خصوص مسائل حقوقی، وکیل قرارداد مشارکت در ساخت و مشاوران حقوقی می توانند کمک شایانی به شما نمایند.از جمله خدماتی که دفتر حقوقی بین المللی دادپویان حامی می تواند به شما ارائه دهد عبارتند از:

  • تهیه و تنظیم قرارداد های مشارکت در ساخت
  • نظارت بر انعقاد و تنظیم قراردادهای تنظیمی مابین مالک یا سازنده با پیمانکاران، اسکلت سازی، بتون ریزی، گود برداری، برق کاری و سیم کشی و . . .
  • شرکت در جلسات مذاکره قرارداد مشارکت در ساخت
  • داوری قراردادهای مشارکت در ساخت
  • نظارت بر حسن اجرای قرارداد مشارکت در ساخت
  • مشاوره حقوقی در خصوص قراردادهای تنظیمی فی مابین مالک یا سازنده با پیمانکاران، اسکلت سازی، بتون ریزی، گود برداری، برق کاری و سیم کشی و . . .
  • وکالت دعاوی و پیگیری اختلافات و دعاوی ناشی از قرارداد مشارکت در ساخت و قرارداد پیمانکاری و غیره .

جهت بهره مندی از خدمات حقوقی تخصصی در حوزه قراردادهای مشارکت در ساخت با موسسه تماس حاصل نمایید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

نظرات بسته شده است.