وکیل دعاوی اراضی ملی، منابع طبیعی و موات

وکیل دعاوی اراضی ملی، منابع طبیعی و موات

[us_image image=”29715″ size=”full”]
[us_separator size=”custom” height=”450PX”]
[us_separator size=”custom” height=”150px”]
[us_separator size=”small”]

دعاوی اراضی موات، دعاوی منابع طبیعی و ملی، دعاوی زمین شهری

زمین و به تعبیر عربی آن اراضی همواره از گذشته محلی جهت سکنی گزیدن و انجام فعالیت های کاری بوده است . تسلط بر زمین چه برای سکونت و چه برای کار و کسب حس مالکیت و اعمال مالکیت بر آن، همواره در راستای حس امنیت خواهی بشر بوده است . که در حقوق اسلام به این حق مالکیت و دامنه ها و توابع و آثار آن ، توجه خاصی گردیده و همیشه مورد احترام شارع اسلامی بوده است .

از سویی در همین حقوق به جهت موازنه و تعادل اقتصادی میان افراد ، در برخی موارد مالکیت خصوصی و اعمال آن برای افراد به رسمیت شناخته نمی شود ، که دارای اسباب و جهات متعددی است و یکی از آن اسباب اراضی موات می باشد که فارغ از بحث های لغوی و ترمینولوژی حقوقی منظور اراضی است که رها شده هستند ، یعنی یا از ابتدا رها شده بودند و هیچگونه حق مالکیت در آن رویت نشده یا اینکه شخص یا اشخاصی در آن حق مالکیت خود را اعمال نموده و در تصرف داشته و اکنون از آن ملک و تصرف اعراض کرده اند یعنی آن اراضی را رها نموده اند که بر اساس قوانین موضوعه که تماماً ریشه در حقوق اسلام دارند ، اراضی موات متعلق به حاکم اسلامی است که همانگونه که در فوق گفته شد حکومت می تواند جهت موازنه اقتصادی میان افراد جامعه ، جهت سکونت و زراعت و یا غیره به اشخاص واگذار نماید و ایشان نسبت به احیای آن و تصرف و اعمال حق مالکیت اقدام نمایند .

با سودجویی برخی افراد و راه اندازی سیستم فئودالی ( ارباب – رعیتی ) و استثمار نیروی انسانی ، و با افزایش جمعیت و نیاز های اولیه انسانی هم چون سکونت و تغذیه و با رشد مهاجرت به شهرها و حواشی آن ، عملاً اراضی که می بایست جهت همان موازنه اقتصادی و در دست دولت به معنای عام حاکمیت قرار گیرد ، در ید و اختیار افراد سودجو قرار گرفت .

که بر اساس شرایط و مقتضیات زمانی ، قانونگذار با تصویب قوانین و مقررات و آیین نامه های متعدد و پراکنده ، در صدد اعمال حق مالکیت عمومی و لغو مالکیت خصوصی و اعاده و استرداد آن برآمد .

که قوانین مادر من جمله قانون مدنی و قانون ثبت و الحاقات و ضمائم آن و عمده قوانین موضوعه هم چون قوانین اصلاحات اراضی ، قوانین اراضی موات شهری و غیر شهری، قوانین اراضی منابع طبیعی و ملی شده ، قوانین تغییر کاربری و خیلی قوانین و مقررات دیگر که در جهت لغو مالکیت انحصاری افراد می باشد ، از این دست می باشد .

مجموعه همکاران ما در تخصص های وکیل دعاوی زمین شهری ، وکیل دعاوی اراضی موات شهری ، وکیل دعاوی اراضی موات غیر شهری ، وکیل دعاوی منابع طبیعی ، وکیل دعاوی اراضی ملی بر اساس سوابق و تجربیات خود در سه حوزه دعاوی اراضی موات شهری ، دعاوی اراضی موات غیر شهری، دعاوی اراضی ملی و منابع طبیعی آماده ارائه خدمات حقوقی تخصصی در حوزه دعاوی اراضی می باشد .

که تا به اکنون پرونده های دعاوی اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری و دعاوی ابطال و فسخ رأی کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری ، دعاوی ابطال سند به نام دولت ، دعاوی اخذ دستور موقت مبنی بر عدم نقل و انتقال پلاک ثبتی ، دعاوی صدور حکم اصلاح سند مالکیت و الزام سازمان ملی زمین و مسکن به تحویل عین ملک و یا معوض آن در خصوص دعاوی زمین های موات شهری توسط وکیل متخصص دعاوی زمین شهری و وکیل کمیسیون ماده ۱۲ قانون قانون زمین شهری صورت پذیرفته است .

و پرونده های دعاوی اعتراض به رأی هیئت ۷ نفره واگذاری زمین نسبت به اراضی موات و بایر و دعاوی فسخ و ابطال رأی هیئت ۷ نفره واگذاری زمین و ستاد مرکزی واگذاری زمین در شهر تهران ، دعاوی ابطال سند به نام دولت ، دعاوی صدور اصلاح سند مالکیت ، دعاوی الزام سازمان جهاد کشاورزی استان به تحویل عین ملک یا معوض آن ، دعاوی اخذ دستور موقت مبنی بر عدم نقل و انتقال پلاک ثبتی علیه سازمان امور اراضی و سازمان جهاد کشاورزی در خصوص دعاوی زمین های موات غیر شهری که توسط وکیل متخصص دعاوی اراضی موات غیر شهری صورت پذیرفته است .

پرونده های دعاوی اعتراض به رأی قاضی هیأت ماده واحد قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ۵۶ قانون جنگل ها و مراتع ، دعاوی ابطال رأی و صدور حکم به غیر ملی بودن اراضی علیه سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور و ادارات منابع طبیعی استان ها ، دعاوی اعتراض به برگ تشخیص و نظریه تشخیص اداره منابع طبیعی مبنی بر ملی شدن و دعاوی ابطال تشخیص ملی شدن اراضی و صدور حکم بر غیر ملی بودن آن و اضافه نمودن آن به مستثنیات ، دعاوی اخذ دستور موقت مبنی بر نقل و انتقال پلاک ثبتی و دعاوی ابطال سند مالکیت به نام دولت با نمایندگی سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور و دعاوی الزام اداره منابع طبیعی به تحویل عین ملک یا معوض آن که توسط وکیل متخصص دعاوی اراضی ملی، وکیل متخصص دعاوی منابع طبیعی، وکیل متخصص دعاوی مستثنیات اراضی ملی و منابع طبیعی انجام پذیرفته است.

بدیهی است طرح دعوا و ارائه دادخواست در دعاوی اراضی و زمین و اراضی موات ، زمین شهری اراضی منابع طبیعی و ملی شده و دفاع در قبال دعاوی مطروحه در هیأت ها و کمیسیون های مربوطه محاکم دادگستری، نیاز به تجربه و دانش تخصص و آگاهی از قوانین و مقررات ماهوی و شکلی دارد که این مهم در صلاحیت وکیل دعاوی زمین شهری / وکیل دعاوی اراضی منابع طبیعی و ملی شده وکیل متخصص اراضی موات شهری و غیر شهری می باشد.

[us_separator]
[us_separator][ultimate_heading main_heading=”مشاوره دعاوی اراضی موات ، دعاوی منابع طبیعی و ملی ، دعاوی زمین شهری” main_heading_color=”#262a56″ main_heading_style=”font-weight:bold;”][/ultimate_heading]
[info_list position=”right” style=”hexagon” icon_bg_color=”#e3ccae” icon_color=”#262a56″ font_size_icon=”30″ eg_br_style=”solid” eg_br_width=”4″ connector_color=”#e9eaee” connector_animation=”fadeInUp” css_info_list=”.vc_custom_1698327403045{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;padding-top: 5px !important;padding-right: 5px !important;padding-bottom: 5px !important;padding-left: 5px !important;}”][info_list_item list_icon=”Defaults-gavel legal” title_font_style=”font-weight:bold;” desc_font_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:14px;” title_font_color=”#143082″]

وکیل دعاوی اراضی موات ، دعاوی منابع طبیعی و ملی ، دعاوی زمین شهری

اگر در زمینه دعاوی اراضی موات ، دعاوی منابع طبیعی و ملی ، دعاوی زمین شهری خود ،نیازمند مشاوره با وکیل متخصص هستید ،باما تماس بگیرید.

[/info_list_item][info_list_item list_icon=”Defaults-gavel legal” desc_font_style=”font-weight:bold;”]

مشاوره حقوقی دعاوی اراضی موات ، دعاوی منابع طبیعی و ملی ، دعاوی زمین شهری

مشاوران حقوقی مادر زمینه دعاوی اراضی موات ، دعاوی منابع طبیعی و ملی ، دعاوی زمین شهری ،پاسخگوی شما خواهند بود. کافیست با متخصصان ما تماس بگیرید.

[/info_list_item][info_list_item list_icon=”Defaults-gavel legal” desc_font_style=”font-weight:bold;”]

تنظیم دادخواست و لایحه دعاوی اراضی موات ، دعاوی منابع طبیعی و ملی ، دعاوی زمین شهری

اگر در زمینه دعاوی اراضی موات ، دعاوی منابع طبیعی و ملی ، دعاوی زمین شهری خود ،نیازمند تنظیم دادخواست و لایحه هستید ،باوکلای متخصص ما تماس بگیرید.

[/info_list_item][/info_list]

[us_image image=”18410″ align=”right” size=”full”][us_image image=”18406″ align=”left” size=”full”]

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

تیم تحریریه دادپویان حامی وب‌سایت
دفتر حقوقی بین المللی دادپویان حامی مجموعه ای متشکل از وکلای متخصص، با تجربه و متبحر با بیش از 20 سال سابقه در زمینه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در پرونده‌های تخصصی است. دادپویان حامی مفتخر به ارائه کلیه خدمات حقوقی و مشاوره ای در زمینه دعاوی ملکی، منابع طبیعی، گمرکی بانکی، بورس، تعزیرات، قاچاق و … است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =