قرارداد بازاریابی

مقالات و نکات کاربردی

قرارداد بازاریابی

قرارداد بازاریابی یا توافقنامه ی سرویس بازاریابی قراردادی است که طبق آن یک شرکت به جستجو و فراهم آوردن بازار فروش برای محصولات شرکت یا عرضه کننده ی دیگر می پردازد.

قرارداد بازاریابی گاه به صورت بازاریابی و تبلیغات و گاه بازاریابی و فروش و گاه صرف بازاریابی منعقد می شود.

قرارداد بازاریابی نیز مانند سایر قراردادهایی که در حقوق ایران برای آنها قالب خاصی شناخته نشده، منطبق ماده 10 قانون مدنی تنظیم می شود.

از آنجایی که شخصیت بازاریاب در این قرارداد علت عمده ی عقد است، از شروط مهم در این قرارداد ممنوعیت بازاریاب در واگذاری کلی یا جزئی موضوع قرارداد به غیر است.

قرارداد بازاریابی

در قرارداد بازاریابی باید قلمرو بازاریابی مشخص شود و شرکت عرضه کننده نیز ملزم به ارائه اطلاعات لازم در طول مدت قرارداد است.

قرارداد بازاریابی می تواند به صورت انحصاری تنظیم شود، به این معنا که بازاریاب تنها ملزم به بازاریابی محصولات طرف قرارداد خود و ممنوع از بازاریابی برای سایر اشخاص می باشد.

این قرارداد از دسته ی قراردادهای خدماتی است که اختصاراً MSA نامیده می شود (Marketing Service agreement)

غیر از بازاریابی های صرف و یا همراه با فروش و یا تبلیغات می توان به بازاریابی CO-OP  (Cooperative  marketing) اشاره کرد که در مورد شرکتهایی که به تولید یا توزیع محصولات مشترک می پردازند منعقد می گردد. به عبارتی در این نوع از بازاریابی دو شرکت یا شخص که با هم به فعالیت اقتصادی مشترک می پردازند، مثل کارخانه ی تولید بستنی با کارخانه ی تولید اسانس، خواهان بازاریابی محصول ناشی از فعالیت اشتراکی خود هستند.

قرارداد تبلیغات

قرارداد یا توافقنامه ای تبلیغات را  می توان از زیر مجموعه ی قرارداد بازاریابی و یک قرارداد ارائه ی خدمت دانست که در قالب ماده 10 قانون مدنی تنظیم می گردد.

طی این قرارداد تبلیغات به شکل درخواست شده در قرارداد و در بازه ی زمانی مشخص توسط شرکت تبلیغاتی انجام می شود و یا می تواند تنها به صورت ارائه ی مشاوره در زمینه ی تبلیغات باشد.

شرکت تبلیغات

ماده 1- طرفین قرارداد

1-1- موسسه………….به نمایندگی………و آدرس و شماره تلفن………………………………..

1-2- شرکت……………………به نمایندگی…………….به شماره ثبت………………..آدرس و شماره تلفن………………………

ماده 2- موضوع قرارداد

تبلیغات اینترنتی محصولات…………………….و ………………………شرکت قرارداد

ماده 3- مدت قرارداد و قلمرو اجرا

از تاریخ انعقاد قرارداد به مدت……………….در زمانهای …………………، در محدوده ی……………………….و شبکه های اینترنتی

ماده 4- هزینه های قرارداد

هزینه طراحی…………….

هزینه عکاسی………………….

هزینه ساخت فیلم تبلیغاتی………………..

ماده 5- نحوه ی پرداخت

ماده 6- موارد فسخ یا انحلال قرارداد


 

موسسه حقوقی بین المللی دادپویان حامی با بهره گیری از وکلای متخصص و متبحر در زمینه امور قراردادهای داخلی و بین المللی آماده ی ارائه خدمات حقوقی تخصصی خویش اعم از مشاوره و تهیه قرارداد پیمانکاری و تنظیم قرارداد و وکالت ناشی از دعاوی قراردادی می باشد. جهت بهره مندی از این خدمات می توانید با موسسه تماس حاصل فرمائید.